četvrtak, 10. ožujka 2011.

Tajland, kod njih je ljeto ;)




Davne 1989 godine moji su roditelji bili na turneji - HongKong, Bangkok, Pataya....sa tadasnjom profesorskom placom su si mogli priuštiti nezaboravno putovanje, koje je u korijenu moje ideje o odlasku u ovu daleku ( dan leta ), egzoticnu i kontradiktornu zemlju iz mojih snova....

Moj dojam Tajlanda, a btw. upravo pisem post gledajuci u prekrasno kinesko more, iz Cocohut resorta na Ko Phanganu, otoku na jugu...:) , je nadasve subjektivan, zasigurno povrsan, turistički, te na bazi pomalo nerealnih očekivanja....

Da, zemlja je definitivno kontradiktorna, s jedne strane iste ulice u Bangoku imate prekrasne velike nove poslovne zgrade, hotele kakvih se ne bi posramio niti New York, a s druge strane brvnare i potleušice kakve možete naci samo u favelama Ria...kraljeve slike su svugdje, ali doslovno svugdje...moja frizerka koja je od mene napravila punkera, ima bar 3 kalendara, a na cesti valjda toliko plakata nije imao niti Staljin u svoje 'zlatno doba'...i inače pojam demokracija u aziji nije niti priblizan onome na zapadu, tako je zapravo na vlasti vojska koja pod okriljem tzv. demokratske stranke vodi glavnu rijec...vojska je kao lojalna Kralju, a policija Vladi !!! Uostalom, vojni i policijski kampovi i fakulteti su opremljeni svim i svačim sa prekrasnim zgradama, igralištima...a obični nemaju niti postenu zgradu.


Ta pomalo divlja opcija demokracije Vam definitivno ne dozvoljava govoriti protiv Kralja, vojske, stranke na vlasti... ili pak dovoditi kraljevu velicinu u pitanje, taxista je na moje pitanje u Kralju skoro zanijemio...kao da, vole ge,...prije svakog filma u kinu ili pak predstave gdje sam bio...ide himna i Kraljeve slike...koji btw. izgleda kao nekakav profesor latinskog...

Bangkok definitivno nije jeftin, jedna iluzija koju sam imao došavši ovamo je vrlo brzo bila uništena...dapace, neke stvari su cak i skuplje nego u Zagrebu , osim naravno taxia ( njihovih Tuk - tuka, pola motor, a pola prikolica :) koji je u nacelu povoljan, za cca. dolar,dva ce vas voziti po kvartu, ali samo ako odete usput u 3 krojaca i 2 ducana...kod kojih dobivaju bonove ( inace su cijene 3-4 puta skuplje )...business model koji bi mozda i nasi taksisti mogli usvojiti...cijene do aerodroma su oko 7 - 8 dolara...

Hrane uopce nije ljuta, a cijena je korektna i zapravo ovisi o tome gdje jedete...kao i kod nas...od 2$ na ulici do 10$ u boljem restoranu ( isto jelo ) svakako vam svima preporucam Khaosan road, ulicu za tzv. Backpackere...hype do zore, uz vrhunsko tajlandsko pivo Singh ili Chang ( ccca. 2-3 $ ), voznju rijekom ( izbjegavajte nekakvo iznajmljivanje broda, jel ce vas to kostati sat vremena 150$, a ako idete prugom samo 1$ ), svakako posjetite njihove shoping centre, neki su iz 22 stoljeca...a Budhinih hramova ima doista na svakom koraku...atrakcija je i Kraljeva palaca, a u okolici Bangkoka farma krokodila...te parkovi sa zmijama, tigrovima, majmunima...pazite: cijena jednodnevnog putovanja varira od agencije do agencije cak i po 2-3 puta, sto skuplji hotel do skuplja ruta...nevjerovatno...

Oko svega, ali oko svega se morate cjenkati, za hranu, za robu, za taksi...pomalo su dosadni...

Svoje putovanje Tajlandom sam nastavio odlaskom na Koh Samui ( otok na jugu ), avionom Nok Air-a, njihova varijanta low budgeta ( imaju i Air Asia....), prvo do Surath Thania, a onda busom do luke i brzim brodom do otoka...sve za cca. 100$ po osobi, a samo je putovanje trajalo dobrih 4 sata...

Koh Samui ili otok kokosa, je bio totalno razočarenje, samo jedna bijela plaza na kojoj nisi rucnik mogao staviti, poprilicno neuredan, nitko ne zna niti jedan jezik, a osoblje u New La Pazu ( najgori hotel u povijesti u kojem sam bio...) je bilo toliko lose da sam prije dorucka pobjegao...na sljedeci otok... Koh Phangan....otkazavsi 10 dnevnu rezervaciju...a o tome da nema WC papira,vec nekako crijevo...ma za poludit...

Dolaskom u Cocohut resort vjera u Tajland iz snova nam je ipak vraćena, napokon lijepa bijela plaza ( nema do Dalmacije, vjerujte mi...nase je more za njih znanstvena fantastika ), pristojan hotel, po isto tako pristojnoj cijeni - cca. 90$ dnevno za doista lijep i komforan bungalov kraj mora...inace, ako hocete jeftinije imaju potleusice u zabiti i za 10$, no ne preporucam...nema klime, tople vode,more je daaaaleko .....

Koh Phangan smo prosli iznajmivsi Jeep za 30$ cijeli dan, posjetivsi Koh Ma - otok do kojeg po oseki dolazite pjeske, sa prekrasnim plavim morem, te vidjevsi nekoliko doista lijepih vodopada...makar su Plitvice, Krka za ovo svemir...btw. svi nacionalni parkovi koje sam posjetio se sa besplatnim upadom...ali pripremite se za finu turu pjesacenja...naravno, ponesite vodu, ni slucajno nemojte piti onu iz 'spine'...

1) Ne ocekujte ljubaznost neiskvarenog tipa - cijene samo novac, a mi smo u nacelu glupi turisti

2) Nije jeftino - novac se topi...cijena benzina je kao i HR i raste...

3) Stalno se nesto cijenkate...dopizdi...nema nikave regulative, tako da na metar imate 5 razlicitih cijena za isti proizvod ( cijena majica na Khaosan roadu, rekli bi u dalmaciji, na pijaci je cca. 4 dolara, a u shoping centru 8...s time da su mali brojevi duplo jeftiniji, logicno jer su oni svi small, a mi europljani mahom xl, xxl....)

4) S obzirom da su tropi...non stop pada kisa....sa suncanim razdobljima, a onda przi...obavezno se namazite kremicama....i pazite se komaraca...


Moji snovi o zemlji u kojoj bih mogao zivjeti pola godine su rasprseni...ne dolazi u obzir, nema do hrvatske...naseg mora, obale, ljudi, pisme....sad su mi i nasi taxisti super :)....a nasa arhitektura,obrazovanje,na koncu konca i demokratski standardi su za njih daleki san....ispada da je im je jedina prednost cinjenica da je ovdje ljeto, 30 stupnjeva...

next stop ...Bahrein, pa London...


p.s. cijene nekretnina na Tajlandu variraju naravno od lokacije do lokacije, no usporedbe radi, zemlja uz more na Koh Phanganu ide do 200$/m2, malo dalje od mora je cca 100$....kucice koje otpuhne vjetar, u unutrasnosti otoka sa 3 sobe se mogu kupiti za cca. 20 000$...no doista ne preporucam...i da...jedino mi je zao sto nisam vidio Phuket i Koh Phi Phi...The Beach iz filma sa Leonardom Di Capriom...too bad...next time....

stay tuned :)



Broj komentara: 7:

  1. Isprike na gramatickim greskama, ispravit ću ih kad se vratim ili dođem do kompa...iPhone definitivno nije za pisanje postova...

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobar si ako si ovo nakucao na iphone! Nema do kaprija...

    OdgovoriIzbriši
  3. Stari moj Hrvatska je goli kurac za Tajland....Hrvati licemjeri...i podli ljudi (vecina)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ne slazem se..za njih smo Amerika u svemu...

    OdgovoriIzbriši
  5. Da li mi možeš reći koliko bi bila cijena najma stana i da li se može sporazumjevati na njemačkom jeziku?

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovisi di? Koliko dugo? No nacelno u Bangkoku na korektnoj lokaciji od cca. 500$ / mj...za njemacki ne znam, ja ga ne govorim...nekako mi ne mirisu da znaju...

    OdgovoriIzbriši
  7. tebe su dobro tamo presvikli,i dokazao sida si glupi turist

    OdgovoriIzbriši